tisdag 13 november 2012

Lägenhet / Hus

Klart jag vill ha hus den drömmen lever verkligen kvar men kommer inte att ske än på ett tag. Men just nu går tankarna åt någon annan lägenhet i alla fall för min del.
Nya hyror dock inte så mycket som de ville tack och lov för det! För det är verkligen inte värt så mycket, visst vi bor centralt men standarden kan ju diskuteras. Om det skulle ha höjs så otroligt mycket som de ville så hade jag velat att de fixade lägenheterna efter det, alltså kakel och klinkers i badrum, parkett i alla rum, ny spis, kyl och frys.

Så nu går mina tankar i att kanske byta ner oss till en 3a men en nyrenoverad. Sparar lite pengar, nedre botten (ute plats), allt toppen fräscht. Men har även lite annat i bakhuvudet som styr, hur ska det gå med SAS tex, ska jag börja plugga, S byta jobb kanske även jag för att pröva på annat. Vem vet vad som kommer att hända nästa år.  Men en sak är säker, jag kommer inte att vara kvar för evigt inom barnomsorgen. Även fast jag älskar och trivs med mitt jobb men ja vill "orka" (missuppfatta mig inte nu) med mina egna. Plus att det jag tycker att det är alldeles för lite personal så att man ibland jobbar "ihjäl sig".

Ni får helt enkelt vänta med spänning och se vad som händer. Jag lovar att hålla er uppdaterade.

1 kommentar:

Sarah sa...

Förstår dig helt klart. Bara du är kvar så länge Ebba går där;). Det är jobbigt när jobbet tar all energi även om man trivs så vill man ju ha lite energi kvar när man kommer hem.